2011. április 26., kedd

A búcsúóra (2011. április 4.)

Búcsúzóul az utolsó ott töltött hetem hétfőjén, az első dupla matematikát én tartottam. Erre az alkalomra már jó ideje kitaláltam a feladatot. Egy 80 perces foglalkozást tartottam, amely szerencsére nagyon jól sikerült. Egy reklámújságból kivágtam 75 terméket, mindenkinek készítettem egy egyéni bevásárlólistát, amin a termék neve szerepelt és az árát nekik maguknak kellett beírniuk. A boltunkat „Frisch von Briesland” névre kereszteltük.
Keresés a termékek után
A 7. b boltja
Mi mennyibe is kerül?
Mindenkinek 5 terméket kellett megtalálnia a sok, az osztályteremben szétszórt termék közül. A gyengébb matekosoknak alacsonyabb áru termékeket válogattam össze. 
A kasszánál ellenőrzik a vevők számolását
Miután megtalálták a termékeket, beírták az áraikat és összeadták őket, el kellett menniük a kasszához, ahol ellenőrizték, hogy jól számoltak-e a kedves vevők. A kasszások, akik folyamatosan cserélődtek, számológéppel dolgoztak.

A vevőknek, miután fizettek, egy asztalhoz kellett menniük és a termékek képeit a megfelelő kategóriába illeszteni. A 2 fő kategória: egészséges és egészségtelen élelmiszerek; és a 8 nagy élelmiszercsoport (tejtermék, zsiradék, gabonafélék, stb.).
Kategória alkotás
 Egy kakukktojás is volt a termékek között, a sör. Kérdeztem, hogy melyik terméket nem vásárolhatják meg ők, mint tizenévesek? És miért nem? Erről ejtettünk néhány szót.Utána minden tanuló bediktálta az ő eredményét, a táblára írtuk és 2 számológéppel összeadtuk az egész listát. Sajnos nem sikerült ennyi (nem egész számos) eredményt elsőre jól összeadni, de többedik próbálkozásra sikerült. Elégedettek lehettünk az aznapi bevétellel.

Ezt az órát követően már saját órát vagy órarészt sem tartottam, más tanárok által vezetett órákon már csak segédtanerőként vettem részt. Szép tanítási gyakorlat lezárásának éltem meg ezt az eseményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése