2012. október 8., hétfő

Az egyetemi élet, túra és a környék

Még nem is mutattam meg az egyetem tágabb környezetét. Pedig hihetetlenül szép. Kicsit bánom, h hamarosan beköszönt a hideg, mert a napsütésben még fenségesebbek ezek az épületek és parkok.
Egyetem kívülről 1.
Egyetem kívülről 2.
Egyetem belülről 1.
Egyetem belülről 2.
Nem aprózzák el, az osztrákok tudnak élni. Napozóágyak a parkokban, az egyetem udvarán is.
pihenés a parkban
egyetemi nyugágyak
Mindig van rengeteg program, osztogatnak ingyen ezt-azt, már van csomó promóciós anyagunk itthon. Volt Erasmusos és normál iskolai vezetés. Az Erasmusos hétfőn volt, de leginkább csak ismerkedésre volt jó, meg h befizethessem az esn kártyát, de túrának igen gyengének mondható, alig tudtak valamit az egyetemről.
Gyülekezünk - megtaláltuk kis magyar delegációnkat is
A könyvtár olyan, mint a Harry Potter filmekben
Az Auditorium Maximum
Bécs legnagyobb előadó terme, 700 valamennyi hellyel
Bezzeg a hivatalos vezetés! Számokban és színvonalban bővelkedett. 1365, 81 000 hallgató, a leghíresebb egyetemi alakok (köztük Bárány Róberttel!), a háborúk alatti évek és napjainkban, stb. Nagyon tetszett. A könyvtárba is egészen másként tekintettünk be ezzel a vezetéssel.
Normál vezetés
4-én csütörtökön voltam a koordnátoromnál, aki aláírta a Learning Agreementemet (sajnos korábban nyaralás miatt nem volt elérhető), meg a megérkezési papíromat. Ő abban az épületben található, ahol a Bildungswissenschaft fakultációhoz kapcsolódó óráim lesznek, azaz a Sensengasse-ben. Miután kedvesen és hatékonyan egyeztettünk (annak ellenére, h fura manus), lementem a kis könyvtárba. Megkérdeztem néhány diákot, h mi éri meg jobban, venni egy fénymásolókártyát a könyvtárban vagy valahol a városban fénymásoltatni-nyomtatni (alternatívaként egyik magyar erasmusos srác hozott scannert és nyomtatót). Mint kiderült a válaszokból, egyszerűbb a könyvtári kártya. Kiszámoltam, 28-30 Ft/oldalra jön ki kb., bármelyik épületben használható. Beiratkoznom sem kellett, mert a főkönyvtárba a nyílt napon a standjuknál ezt is megejtettem. Na kérem, ez már Sensengasse-i (kis) könyvtár:
Amit bevinnél, annak
külön szatyrot adnak.
Kulcsos szekrényt kapsz, hogy letehesd a cuccaidat.

A "szervókormányokkal" és a sínekkel igen könnyedén mozgathatók a polcok. A német-osztrák praktikusság igaznak bizonyult újfent...

Annyit bénáztam a nyomtatással, mint életem elmúlt 10 évében összesen. Szerencsére egy nagyon kedves, türelmes könyvtármoly lányt fogtam ki magam mellett a gépnél, akitől kérdezhettem, és a végén segített. Amikor egyik db önéletrajzot kinyomtattam, utána elromlott a nyomtató. Igazából csak kifogyott a papír. Ekkor egy srác segített. Majd nem akart nyomtatni ennek ellenére. Cseréltem a sráccal, neki működött, de nekem csak az ment, amelyiket elcseréltem vele. :D Na jó, legközelebb már mindent tudni fogok ott. Bár kifele menet már tőlem kérdeztek ifjak és segíteni is tudtam :).

Az egyetem környéke (is) gyönyörű, az épületek többsége hasonló a budapesti belvárosi régi épületekhez - csak annyi különbséggel, hogy itt van pénz felújítani, karbantartani is őket.




Így élem kis mindennapjaimat most. Én mákos állat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése