2011. július 18., hétfő

Balkonkertészet

Valamivel több, mint egy hónapja váltottuk valóra egy ideje már kitörpölt tervemet. Balkon kertészetet szerettem volna, de olyan növényekkel, amelyek nem csak feldobják a körfolyosós gangot, hanem hasznosak is. Így esett a választás a törpeparadicsomokra. Édesanyám szerzett nekem balkonládákat és náluk otthon el is palántázta nekem a benyújtott igényeim szerint a paradicsomokat és virágokat. Milyen jó, hogy az ember anyukája ilyen odaadó! :) A párom felszerelte a ládákat oda, ahova kértem, és nekem csak öntözgetni kellett, de be kell valljam, hogy ezt is gyakran Gáborom végezte el. Az akváriumból hetente leszívott 10%-nyi víz (2 vödörnyi) elegendő volt nekik és ezáltal a trágyázásuk is megoldott volt.

Nap, mint nap nőttek a palánták, a virágból hamar termés lett, és tegnap előtt megpirosodott az első 2 szem paradicsom is.
Az első piros paradicsomjaink :)

A paradicsom szép, irány a Római-tó!

A gondoskodó kertészem

Fényképezés után este nagy rituálé közepette fogyasztottuk el őket. Meglehetősen ízletesek!

Néhány virág, sok paradicsom, snidling. Ajánlom mindenkinek a balkonkertészetet, a tömblakásból kilépve egészen más képet lát ugyanis az ember és szívderítő látvány a növények fejlődését látni. 

3 megjegyzés:

  1. Igen, pont ezért van tele a folyosórészünk gazzal. :) Az az én üvegházam. :)
    Tök jók a paradicsomok, lehet, hogy jövőre ültetek az erkélyen valami hasznosat majd, most kedvet kaptam hozzá. :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, h kedvet kaptál hozzá :). Alig várom, h te is közzétegyél képeket - egyelőre csak a "gazaidról", de a majdani paradicsomjaidról és egyéb ehető finomságokról. Gábor a dinnyére szavaz jövőre XD.

    VálaszTörlés
  3. :)) Itt vannak képek, igaz, hogy több, mint egy évesek, azóta már eldzsungelesedett és van, ami sajnos kipusztult. :S http://indafoto.hu/kingfisher/gazaim/page/1

    De amúgy meg majd megnézed személyesen. :D ;) Puszi.

    VálaszTörlés