2010. december 5., vasárnap

Sulinetwork 2010 Konferencia

   2010. december 2-4-e között rendezték meg a Sulinetwork 2010 nevű konferenciát. A debreceni rendezvény színvonalas és szakmai volt. A nyitóelőadást Könczöl Tamás a rendező "cég", az Educatio Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai és Közoktatási Osztályának vezetője tartotta, melyben röviden beszámolt az eddig megtett útról, a jövőtervekről és pályázati lehetőségekről és hosszabban adott képet a legújabb sdt-s történesekről.


Könczöl Tamás megnyitja a konferenciát

  A következő előadók a konferencia első napján Bánhegyesi Zoltán (Löwey Klára Gimnázium ig.; témája: 27 év 45 percben - a helyét kereső informatika) és Főző Attila (Educatio; témája: Innováció és műhely - suli.net.tan és ASPECT) voltak.
  Az nyitónapot egy remekül megszervezett Gála est zárta, ahol a suli.net.tan pályázat ünnepélyes eredményhirdetésére, díjátadójára került sor. A Garami Gábor vezette eredményhirdetési ceremóniát több etapra osztották, közben szolgálták fel a fogásokat, majd a figyelem ismételten az ünnepeltekre szegeződött. A program színesítése végett egy ismert humorista is fellépett. A gála az éjjeli órákig tartott, ahol a szakmabelieknek végre lehetőségük nyílt hosszabb gondolatcserékre.


A nívós Gála-est a meglepetés "humorbonbonnal"

  A másnapi műhelymunkákon jómagam sajnos nem tudtam részt venni, mert a Kitárt Ajtók Ünnepére utaztam vissza Budapestre a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karra (ELTE), ahol segítőként végeztem a feladatomat. De a pénteki nap (hajnalban ismét Debrecenbe mentem vissza) elmesélték a többiek, hogy a gyakorlatorientált műhelymunka foglalkozásokat követően milyen fantasztikus Magyarország formájú torta készítős meglepetésben lehetett részük. (Képek a honlapon!)

 Szombaton az első és egyben utolsó plenáris előadást Dr. Ollé János tartotta (ELTE PPK),  "Az iskolapedagógia jövője az osztályteremben és online környezetben" címmel. Nekem nagyon tetszett a hangulata és jórészt egyet is tudtam / tudok érteni az általa elmondottakkal. Szokása szerint ezt az előadását is rögzítette és elérhetővé teszi (podcasting).


Dr. Ollé János előadása - az utolsó közös, mindenkinek szóló előadás

  Az eznapi műhelymunkán már én is ott lehettem. A kezdő minielőadások tetszettek, de az azt követő gyakorlathoz kevéssé kapcsolódtak. Kissé anarchiába torkollott kezdetben a feladatvégzés, de aztán rendeződtünk és elkészültünk. Szerintem túl sok feladat közül választhattunk. Érdemes lett volna szűkíteni a lehetőségeken.


Mirella (Sulinet Junior-díjas) előad
Farkas Bertalan Péter (szintén Junior-díjas) előadó
Janzsó Gábor, Adorján Anikó, Jura Balázs és én alkottuk az egyik csapatot
Jó csapat volt! ;)

A rendezvényt Facebookon, twitteren is végig tudósították, tudósítottuk, de az elkészült munkák, előadásanyagok szintúgy nyilvánosak, a honlapon megtekinthetők! 

ill. a twitteren, a Facebookon, az Edukatio honlapján (és a google-be beírva még számos találaton)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése